اتوسرویس

یاداشت های یک هنرجوی تعمیر خودرو

یاداشت های یک هنرجوی تعمیر خودرو

در خودروهای جدید هیوندا و کیا جدید موارد زیر مشاهده می شود:

- در خودروهای با آلایندگی یورو 5، سنسور اکسیژن بالا، واید باند است یعنی 5 یا 6 سیمه است.

- رگولاتور (آفتامات) دینام حذف شده و وظیفه آن به ایسیو موتور واگذار شده است. در نتیجه خرابیهای سیستم شارژ مانند کم شارژ کردن یا زیاد شارژ کردن و غیره را راحت می تواند مدیریت کند و پیام خطا بدهد و در صورت نیاز چراغ چک را هم روشن کند.

- سوئیچ فشار هیدرولیک فرمان و سوئیچ فشار گاز کولر، هر دو تبدیل به سنسور فشار شده اند.

- یک سنسور فشار هوا در داخل باک ، در روی درپوش پمپ بنزین گذاشته اند تا عملکرد کنیستر را کنترل کنند.

- در مدل های جدیدتر، صافی بنزین را برده اند داخل باک کنار پمپ بنزین. یعنی اگر بخواهیم فیلتر عوض کنیم باید پمپ بنزین را بیرون بیاوریم که هیچ. مغزی پمپ هم باید بیرون آورده شود.