در خودروها چه گیربکس دستی و چه اتوماتیک، دو نوع سیستم انتقال قدرت وجود دارد:
سیستم محرک عقب: موتور بصورت طولی قرار گرفته است و قدرت از موتور به چرخهای عقب منتقل می شود.
موتور => مبدل گشتاور یا کلاچ => گیربکس transmission => میل گاردان => چرخهای عقب
سیستم محرک جلو: موتور بصورت عرضی قرار گرفته و قدرت از موتور به چرخهای جلو منتقل می شود.
موتور => مبدل گشتاور یا کلاچ => گیربکس transaxel => چرخهای جلو
پس بستگی به نوع گیربکس خودرو، نام گذاری فرق می کند.
- به گیربکس خودروهای محرک جلو transaxel گفته می شود که دیفرانسیل هم داخل گیربکس قرار دارد.
- به گیربکس خودروهای محرک عقب، transmission گفته می شود که دیفرانسیل در خارج گیربکس قرار دارد.
عموما کلمه gearbox برای گیربکس های غیر خودرویی استفاده می شود.