اتوسرویس

یاداشت های یک هنرجوی تعمیر خودرو

یاداشت های یک هنرجوی تعمیر خودرو

red exhaust

وقتی منیفولد دود سرخ می شود. در این حالت توان موتور هم پایین می آید و سنسور اکسیژن هم به علت دمای بالا خراب می شود.

 سرخ شدن منیفولد دود نشانه بعلت عوامل زیر می تواند باشد:

  1. مشکل در خارج شدن دود  مثلا کیپ شدن کاتالیست
  2. درست نبود زمان باز وبسته شدن سوپاپ ها بعلت تایمینگ اشتباه یا فیلر اشتباه  سوپاپ
  3. مشکل در سیستم جرقه مثلا شمع خراب یا کویل خراب
  4. غنی بودن سوخت (سنسور اکسیژن خراب- نشتی انژکتور – خرابی سنسور دمای آب یعنی دما را پایین نشان دهد )

روش تست کیپ بودن مسیر اگزوز: سنسور اکسیژن را باز کرده و بجای آن یک فشار سنج بسته می شود. فشار نرمال دود در این نقطه 1.5 بار است.