1- موتور را روشن کنید و بگذارید با دور عادی کار کند.
2- مولتی متر را مستقیماً به پایانه های باتری بگیرید.
3- چراغ های جلو را روشن کنید و آنها را روی «نور بالا» قرار دهید.
4- ولتاژ باتری را بخوانید.
(این ولتاژ باید بین 13.8 و 14.2 ولت - و گاهی تا 14.5 ولت - باشد.
5- حالا با گاز دادن، دور موتور را به 1500 برسانید. در این حالت آلترناتور باید ولتاژی بین 14.2 تا 14.6 ولت به باتری برساند.
(اگر ولتاژ خوانده شده کمتر از 14.2 ولت است، احتمالاً یکی یا تعداد بیشتری از دیودهای آلترناتور خراب هستند.)
6- حال چراغ های خودرو را خاموش کنید ولی دور موتور را برای یک دقیقه ی تمام در 1500 دور نگه دارید و در طول این مدت ولتاژ باتری را زیر نظر قرار دهید. تحت هیچ شرایطی نباید ولتاژ باتری از 14.8 ولت بیشتر شود.
(اگر چنین شد، رگولاتور ولتاژ آلترناتور به احتمال زیاد خراب است و باتری را زیاده از حد شارژ - اُوِر شارژ - می کند.)